fbpx

Bernard Arnault, aki már többször volt a világ leggazdagabb embere elárulta, hogy mi is sikerének igazi titka. 

A 73 éves cégvezér egyébként a sikere ellenére nem szereti túlságosan a reflektorfényt, így a nevéhez nem biztos, hogy olyan könnyen társítunk vállalatot, mint mondjuk Elon Musk esetében. 

Bernard az LVMH cég vezetője, ami összesen 75 luxusmárkát birtokol jelenleg. 

“A 90-es években született meg bennem az ötlet egy luxuscsoportról és akkoriban sokan kritizálták az ötletet. Emlékszem az emberek azt mondták, hogy nincs értelme összetenni ennyi márkát. És mégis siker volt… az elmúlt tíz évben minden versenytársunk megpróbált leutánozni minket […] Nem gondolom, hogy túl sikeresek, de próbálkoznak.”

Olyan márkák tartoznak az LVMH birtokába, mint a Louis Vuitton, Sephora, Tiffany & Co, Dior, Bulgari, Marc Jacobs stb. Azt, hogy hogyan tud ez a birodalom fennmaradni és mi a siker receptje, az egyben Arnault titka is.

Elmondása szerint ő nem szól bele abba, amihez nem ért. Bár egy csoportként működnek mégis minden brandnek megvan a maga vezetője, nincs minden központból irányítva. Szerinte a túlzott központosítás csupán elrontaná a vállalatcsoportot. A cégnél dolgozó luxusmárkák művészei is megkapják ezt a szabadságot, hiszen Arnault tudja, hogy keretek között szorítva nem tudnának úgy alkotni, ahogy tehetségük megkívánja. Meghagyják számukra a kísérlezetés lehetőségét is, egy korábbi tervező például szerette volna, ha az új ruhák újságpapírból készülnek el. Ez végül az egyik divatshow-n pontosan így is történt, majd később elkészítették a termékeket szövetből is, ami nagy népszerűségre tett szert.

A ,,kockáztatásra” való lehetőséget az adja meg nekik, hogy a cég(ek) folyamatosan támaszkodhatnak a klasszikus, eredeti darabokra. Az új kollekciók limitált számban, jelennek meg, így ha nem is lenne túl nagy sikerük, akkor az érdemben nem befolyásolja a luxusbirodalom árbevételét.

Másik fontos szempont, amit megemlített Bernard az a minőség, szerinte minden táska, ékszer vagy egyéb termék csak tökéletes, precízen elkészített állapotban kerülhet a vásárlókhoz. 

A sikeres cégvezetőnek egyébként 5 gyermeke van, akik közül mindenki az LVMH csoportban találta meg a helyét. Így elképzelhető, hogy a jövőben még sokáig jelen lesz, sőt családi kézben marad a birodalom, illetve az is könnyen lehetséges, hogy továbbra is folytatja a luxusmárkák felvásárlását.